مدرن ترین و بروزترین دستگاه های تمام اتوماتیک قالیشویی

بهترین را از اولین بخواهید، اولین طراح و سازنده آبگیرهای لوله ای ضد چروک فرش در مدلهای مختلف و تجهیزات مدرن قالیشویی، برنده جایزه صادراتی سال 90 و91 تلفن: 09131518766؛ 03535275911شرکت دلتا ماشین یزد (ماشین سازی یگانه فرد)

مدرن ترین و بروزترین دستگاه های تمام اتوماتیک قالیشویی

بهترین را از اولین بخواهید، اولین طراح و سازنده آبگیرهای لوله ای ضد چروک فرش در مدلهای مختلف و تجهیزات مدرن قالیشویی، برنده جایزه صادراتی سال 90 و91 تلفن: 09131518766؛ 03535275911شرکت دلتا ماشین یزد (ماشین سازی یگانه فرد)

مدرن ترین و بروزترین دستگاه های تمام اتوماتیک قالیشویی

گروه تولید ، صنعتی دلتا ماشین یزد در سال 1377 در مساحتی معادل 10000 مترمربع واقع درشهرک صنعتی ولیعصر زارچ یزد با هدف تولید ماشین آلات مدرن ومکانیزه قالیشویی ( شستشوی فرش ) شروع به کارکرده است. این گروه تولیدی وصنعتی ، تنها تولید کننده بزرگ انواع ماشین آلات مدرن قالیشویی تمام اتوماتیک که با این عناوین هم شناخته می شود ( دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک ، دستگاه شستشوی اتوماتیک فرش ، دستگاه فرش شویی اتوماتیک در بین قالیشویی ها شناخته میشود . و همچنین اولین طراح دستگاه آبگیر لوله ای قالی و فرش در ایران می باشد که با این عناوین هم در بین قالیشویی های عزیزشناخته میشود. ( دستگاه آبگیر لوله ای قالی و فرش ، آبگیر لوله ای فرش وقالی ، آبگیر فرش ، دستگاه آبگیر فرش ، دستگاه آبگیر قالی ، دستگاه خشک کن فرش و قالی ، ماشین خشک کن فرش وقالی ، دستگاه آبگیرلوله ای ضد چروک فرش وقالی ، دستگاه آبگیر لوله ای فرش درب دار شناخته میشود . وهمچنین ساخت انواع دستگاه پتوشویی تمام اتوماتیک ( ماشین پتوشویی )این گروه با تجربه 15 ساله خود، مفتخراست که با تجهیز 600 قالیشویی مدرن در ایران توانسته است، گام موثری در پیشرفت در صنعت قالیشویی مدرن داشته باشد . کلیه محصولات این گروه دارای گواهی ثبت اختراع میباشند . برنده جایزه صادراتی در سال 90و91 ( صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس ،عراق ، ترکیه ،هند،کانادا،استرالیا و... ( این مجموعه به همت کادر فنی مجرب وآشنا به علم روز و مدیریت نوین با شعارکیفیت برتر و نوآوری سعی در ارائه محصولات جدید و پیشرفته ای داشته و با طراحی ماشین آلات مدرن و مکانیزه باری از دوش قشر زحمتکش و مسئول قالیشویی برداشته و در راستای مکانیزه کردن خطوط شستشوی فرش پارامترهای کیفیت و سرعت عمل را افزایش دهد و از هزینه ها و انرژی ، مواد شستشو و هزینه های کارگری بکاهد. 90% محصولات این شرکت حاصل ابتکار، اختراع ونوآوری تیم فنی شرکت بوده وتمامی آنها به ثبت رسیده است .

نام شرکت یا موسسه :
کشور :ایران
استان :یزد
شهر :زارچ
محله :شهرک صنعتی ولیعصر زارچ
ایمیل :info@deltamachine.ir
تلفن 1 :03535275911
موبایل :09131518766
فکس :03535275911

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۴
مهر

🔴🔵انتخاب ماشین آلات قالیشویى


اگر بخواهیم با یک بودجه محدود روی یک سرمایه گذاری فکر کنیم بهتر است ابتدا با ابعاد فنی شغل مورد نظر آشنا بشویم .

بطورکلی یک کشاورز زمانی می تواند در مورد ماشین آلات کشاورزی با آن تنوع بالا انتخاب صحیحی داشته باشد و یا اظهارنظر کند که خود به کشاورزى اشراف داشته باشد و این شغل را به معناى واقعى لمس کرده باشد .

در نظر بگیرید که شما یک خریدار ماشین آلات کشاورزی باشید و هیچ درمورد کشاورزى ، کاشت و برداشت و .. ندانید واضح است که سوال شما از فروشنده بابت قیمت ماشین آلات کاملا اشتباه هست چرا که از کجا باید فروشنده بداند که خریدار برای چه حجم محصول ، چه نوع محصول ، چه مساحت زمین و یا .. قصد سرمایه گذاری دارد و از آن گذشته از کجا معلوم که فروشنده به جهت مقاصد شخصی خود پیشنهاد اشتباهی را عنوان نکند

داستان انتخاب و خرید تجهیزات قالیشویى هم همین هست .

اگر شما بتوانید با این شغل آشنایى داشته باشید و دست کم با ماشین آلات قالیشویى بطورمستقیم کار کنید آنموقع بهتر می توانید در مورد کیفیت و سرعت عمل و مصرف آب و برق و تعداد کارگر مورد نیاز و ... برآورد صحیح داشته باشید .

تنها لیست قیمت ماشین آلات قالى شویى به شما کمک خواهد کرد.

دلتا ماشین یزد صرفا جهت آشنایى دوستانی که قصد ورود به این صنعت خدماتى بواقع پولساز را دارند پیشنهاد می کند تا در صورت تمایل از کمپ آموزشی دلتا ماشین یزد بازدید بعمل آورند.

دلتا ماشین یزد در مساحتى به ابعاد ده هزار مترمربع با ٤ سوله ٧٠٠ مترى فقط و فقط بصورت تخصصی به تولید دستگاههاى قالیشویى ساده و تولید دستگاههاى اتوماتیک قالیشویى و همچنین تولید آبگیرلوله اى مشغول هست .

تمامى محصولات این شرکت حاصل اختراعات و نوآوریهاى تیم فنی و باتجربه شرکت بوده و تمامی قالیشویان به این موضوع واقف هستند که همیشه اولین طرحها از این مجموعه به بازار عرضه شده است .

این بار دلتا ماشین همزمان با افزایش تولید و خدمات خود و همچنین طراحى چند دستگاه مدرن قالیشویى جدید  از اتاق تحقیق و توسعه شرکت ، به اقدامی مبتکرانه و تأثیرگذار درجهت منافع سرمایه گذاران در این صنعت دست زده است .

دیده شده است که دوستانى قصد سرمایه گذارى در زمینه قالیشویى را دارند ولی زمانى که سراغ همکاران خود در شهر خود می روند متأسفانه با انحراف مسیر از طرف رقبا روبرو مى شوند و یا اطلاعات غلط و گمراه کننده اى را دریافت می کنند که ممکن است سرنوشت یک سرمایه گذار را براى همیشه تحت تأثیر خود قراردهد.

این نیاز به شدت احساس شد که باید امکانی را براى تحقیق و بررسی یک سرمایه گذار بصورت امن و سالم بوجود آورد تا در تصمیم گیری خود دچار اشتباه نشود.

اینترنت و گروهها و .. همه و همه تنها تبلیغاتى خام و یک جانبه هستند و اگر بخواهیم صادقانه بیان کنیم ، این فضاها فقط در جهت منافع تولید کنندگان نهادینه شده است و نه سرمایه گذاران.

متأسفانه امروز ، شبکه هاى اجتماعی به طرز وحشتناک و هدف گذاری شده در جهت منافع شخصی و سواستفاده آماده شده  است . بعنوان مثال اشخاصی گروههایى را تأسیس می کنند و افرادی را بصورت ناشناس و یا شناس وارد گروه می کنند و با برنامه ریزی قبلى در هنگام یک بحث به شخص یا اشخاصی حمله حیثیتى می کنند و یا از یک شخص خاص که عموما از خود یا اطرافیان تأسیس کننده گروه ( بصورت نامحسوس ) هست حمایت دروغین و جعلى می کنند و حتى فیلمها و تصاویر و رضایت نامه ها و ... را جعل می کنند و در جهت منافع آن شخص انتشار می دهند

افرادی که حتى مجوز ساخت یا حتى شناختى سطحی هم از ماشین آلات قالیشویى ندارند صرف فرضا  با یک تعمیر یا باز وبسته کردن ٤ تا پیچ موتور یک دستگاه ، توهم ساخت و ساز به سرشان می زند

همه این مسائل باعث می شود تا یک سرمایه گذار دچار خطا شده و در سرمایه گذاری شکست بخورد و سرمایه خود را بدور بریزد چراکه انتخاب و خرید دستگاههاى قالیشویى معیوب و غیراستاندارد مهمترین عامل بازدارنده توسعه یک قالیشویى می باشد . چطور شما می توانید وقتى به کارکرد اتوموبیل خود اطمینان ندارید پاى در جاده بگذارید و طی سفر کنید .

این داستان براى قالیشویان عزیز نیز حکم می کند . متأسفانه دیده شده است که بعد از ٦ ماه کار با یک دستگاه ، قالیشور دچار ضرر و زیان حیثیتى و مادى شده و حتى قالیشویى خود را بسته است .

و یا مشتریانى داشتیم که وقتى پیش ما آمدند یک تجربه سخت و جبران ناپذیری را به همراه خود داشتند و اذعان داشتند که اى کاش به فلان شخص اعتماد نمى کردند و فریب قیمت و شرایط فروش و ... را خورده اند .

با خرید مجدد ماشین آلات براى این دسته از قالیشویان درست است که راه جدید باز خواهد شد ولى اعتبار و پول از دست رفته شان دیگر بازگشتى نخواهد داشت .

دلتا ماشین یزد با توجه به مسائل گفته شده در بالا و رفع آن ، رسالتى را بردوش خود احساس کرد .

ایجاد کمپ آزمایشی و تحقیقی در فضاى کارخانه مجهز به مهمانسرا و رستوران جهت بررسی و لمس انواع وسایل قالیشویى اعم از دستگاههاى اتوماتیک قالیشویى و یا دستگاه قالیشور دستى بدون هزینه و بدون هیچ تعهد 

خرید از مبانى اصول مشترى مدارى

شرکت دلتا ماشین بوده و مفتخر است تا از میهمانان خود به تعداد روزهاى مورد نیاز جهت بررسی و تحقیق ، پذیرایى بعمل بیاورد تا دوستان بدون شتاب ، خودشان به اصول قالیشویى آشنا شده و بدون هراس و دلهره در مکانى گرم و صمیمى آموزش شستشوى فرش ، لکه برى، کار با دستگاههاى قالیشویى و مواد شوینده را تجربه کنند.

  • شرکت دلتا ماشین
۲۲
مهر

قیمت ماشین آلات قالیشویى

این بحث صرفا جهت مشاوره انتخاب مناسب و صحیح دستگاههاى قالى شویى می باشد. متأسفانه طبق عادت قدیمی اولین پارامترتصمیم گیرى جهت انتخاب ماشین آلات قالیشویى قیمت تجهیزات قالیشویى می باشد ،درصورتیکه این پارامتر زمانی تأثیرگذار خواهد بود که انتخاب بین کالاهایی با یک برند ، دارای مشخصات ظاهری و مکانیکی کاملا یکسانی باشد بعنوان مثال زمانی که شما قصد خرید آیفون ٨ را دارید با توجه به قیمتی که هرفروشگاه ارائه می کند درمورد خرید آیفون ٨ تصمیم گیری می کنید . بنابراین قیمت آیفون ٨ برای شما یک پارامتر تصمیم می باشد ولی زمانی که انتخاب شما بین آیفون ٨ و آیفون ٧ و فرضا گالکسی ٨ می باشد دیگر تنها قیمت ، تعیین کننده نیست بلکه کالاهای متفاوت دارای مشخصات کیفی و کمی متفاوتی هستند و مسلما یک تولیدکننده برحسب کلیه مشخصات تعیین قیمت می کند

بنابراین در خرید ماشین آلات قالیشویى ابتدا به کیفیت تجهیزات قالیشویى اعم از ماشین آلات اتوماتیک قالیشویى و یا دستگاههای قالیشور دستى و یا انواع آبگیر لوله اى فرش و قالى توجه کنید و بعد به قیمت ماشین آلات قالیشویى .

در تعیین کیفیت لوازم قالیشویى بهتراست رزومه کارى تولیدکننده ماشین آلات قالیشویى را بررسی کنید . از سازنده بخواهید مشتریان نزدیک به شما را معرفی کند . اطمینان پیدا کنید که مشتریان این نوع تجهیزات قالیشویی از کیفیت و خدمات دستگاههایشان کمال رضایت را دارند . نکته بعدی این است که اصولا سراغ مشتریان پرکار بروید چرا که ممکن است کارکرد یک قالیشویی در کل سال با یک ماه کارکرد قالیشویى دیگر برابری کند . بنابراین سراغ قالیشویان پرکار در هر منطقه بروید . نهایتا حتما برای تحقیق زمانى را برای بازدید فنى تجهیزات قالیشوى با سازنده دستگاههاى شستشوى فرش هماهنگ کنید و از نزدیک تنوع محصول یا کیفیت را مقایسه کنید .

هرگز به کارکرد یک یا دوبار یک دستگاه در محل تولیدى یک سازنده اکتفا نکنید . اگر برای شما میسر بود چندروز در کنار سازنده وقت بگذرانید . از خط تولید سازنده دستگاههاى قالیشویى بازدید کنید و پشتوانه مالى و فنى سازنده را زیر ذره بین قراردهید .

دقت کنید که ملک متعلق به تولیدکننده هست یا خیر ؟

آیا بصورت استجاری مشغول هست یا مالکیت قطعی دارد ؟ فضاى مربوطه چقدر هست ؟

واقعیتى به نام دلواپسی در نزد همه خریداران هست که آیا شخص تولیدکننده قابل اعتماد هست وآیا براى تنظیم قرارداد معتبر هست یا خیر ؟

تمام پارامترهاى بالا نشان دهنده اعتبار یک تولیدکننده خواهد بود .

از آنجاییکه به دلیل کمبود زمان سراغ تمام سازندگان ماشین آلات قالیشویى نمی توان رفت بنابراین بهتر است از سازندگان یا فروشنده تجهیزات قالیشویى نه صرفا قیمت دستگاههاى قالیشویى بلکه لیستى از مشتریان واقعى نه ( ساختگى و مشترى نما و پورسانت بگیر ) را درخواست کنید و گام به گام به جلو بروید بصورت نامحسوس از سازنده مساحت فضاى تولیدى و تعداد کارگران مجموعه تولیدى را سوال کنید بعد از جمع بندى کیفی و کمى در نهایت به سراغ سازنده با درصد اطمینان بالاتر بروید . اطمینان داشته باشید که هیچ فروشنده اى قیمت نهایى خود را پشت تلفن براى شما رو نمی کند ولى اطمینان داشته باشید که اگر شما یک خریدار واقعى ماشین آلات قالیشویى باشید بهترین قیمت را از تولیدکننده معتبرى خواهید گرفت که بهترین کیفیت را ارائه می کند چراکه یک تولیدکننده موفق براى موفقیتش باید عاشق کارش باشد و نه عاشق صرفا درآمد کارش .

این یک قانون است از دریا انتظار ریزش آب به رود را باید داشت ولى از یک رود باریک هرگز توقع تراوش قطره اى نیست .

سراغ تولیدکننده واقعى بروید که بصورت تخصصى فقط روى تولید تجهیزات قالیشویى متمرکز هست و نه یک کارگاه همه چیز ساز.

  • شرکت دلتا ماشین
۲۱
مهر

🔵🔴🔵🔴چگونه می توان لکه های قدیمی را از روی فرش یا قالى پاک کرد 

ابتدا یک قالیشوی باتجربه قبل از اینکه با دستگاههای قالیشویی اعم از ماشین آلات قالیشویی ساده و یا دستگاههاى پیشرفته قالى شویى و آبگیر لوله اى فرش و قالى بخواهد مراحل شستشو و آبگیری قالى را انجام دهد باید به شناسایی لکه های روی فرش بپردازد

بعنوان مثال اگر یک لکه قیر روی فرش باشد بهتر است ابتدا این لکه تا حد امکان از سطح فرش حذف گردد  

این که ما از شامپوها و یا لکه برهای موجود در بازار استفاده کنیم عملا هیچ ثمری نخواهد داشت چرا که نوع لکه اساسا متفاوت هست و یک قالیشوی باتجربه باید نوع و ساختار لکه را شناسایی کند . اگر لکه از نوع چربی باشد باید از حلال مخصوص به خود استفاده شود بعنوان مثال برای پاک کردن اغلب لکه های چربی ، از الکل صنعتی و یا بنزین می توان استفاده برد .


🔴🔵🔴🔵به گفته بعضی از کارشناسان فرش لکه های قدیمی اغلب مواقع ماندگار هستند و نباید از عدم موفقیت درمورد پاک کردن لکه نگران و ناراحت بود چرا که این لکه ها عملا یک ترکیب شیمیایی با رنگ الیاف ،تشکیل می دهند و این ترکیب پاک نخواهد شد مگر اینکه رنگ الیاف نیز از بین برود . هرچند باز این یک قانون نیست و دربرخی از موارد هم این لکه ها با توجه به نوع لکه و استفاده از حلال مناسب ممکن است از روی فرش پاک شود . هیچ نوع موادشوینده استاندارد حتی قویترین مواد شوینده فرش نظیر پرسیل ، گلرنگ ، تاژ، پاک ، تاید و غیره تأثیری بر لکه های قدیمی نخواهد داشت بلکه درصد کمی از لکه را تنها کم رنگ ترخواهد کرد. متأسفانه دیده شده که افرادی سودجو با تبلیغات دروغین برروی لکه برهای خارجی نه تنها موثر نخواهند بود بلکه ارز اعم از دلار و یورو نیز از مملکت خارج خواهد شد.  @DeltamachineYazd


  • شرکت دلتا ماشین
۲۱
مهر

در سال ١٣٧٧ گروه تولیدی صنعتى دلتا ماشین یزد با عنوان تخصصی تولیدکننده ماشین آلات قالیشویى با بهره گیری از کادر فنى خلاق و مجرب توانست اولین اختراع خود با نام دستگاه آبگیر لوله اى را به عرصه صنعت نوپاى قالیشویى بیاورد و در عمل به موفق ترین طرح موردنیاز قالیشویان تبدیل شد. فروش دستگاه آبگیر لوله اى به دلیل درخواست بیش از حد قالیشویان روز به روز افزایش یافت و حمایت قالیشویان معتبر کشور از دلتاماشین یزد باعث  دلگرمی تیم فنى شد و البته موجب شد تا در هر سال با چند تغییر در راستاى بهبود کیفی این محصول ،یعنی دستگاه خشک کن لوله ای فرش و قالى حتی راهى براى صادرات موفق  به کشورهای نظیر عراق ، عمان ،هند، افغانستان ، سوئد ، استرالیا ، آلمان و آمریکا ، پیدا کند.

بعد از اختراع آبگیر لوله اى  دلتا ماشین به طراحى دستگاه آبگیر٤ لوله فرش و قالى پرداخت که به دلایل فنى بعد از چند سال تولید به کل از خط تولید خارج نمود. اختراع بعدى مکمل دستگاه خشک کن فرش لوله اى بود . درواقع جاى خالى دستگاه شستشوى اتوماتیک فرش و قالى آنهم با کیفیت شستشوى بالا و سرعت عمل بالا بدون نیاز به کارگر زیاد کاملا محسوس بود و این نیاز را نیز دلتاماشین یزد با اتکا به تجربه و دانش فنى کادر خلاق خود و صدالبته به کارگیری نظرات و پیشنهادات قالیشویان محترم با اختراع دستگاه قالیشویى اتوماتیک ریلى برس دیسکى دلتاماشین برآورده کرد.

پرواضح هست که دستگاه ٢ برس تا n برس همه از مشتقات این اختراع محسوب می شود . چون موضوع بحث دستگاه قالیشویى اتوماتیک هست از این پس سعى خواهیم کرد تا فقط در مورد این ماشین پیشرفته قالیشویى و مشخصات ظاهرى و فنى آن صحبت کنیم .

این دستگاه اتومات قالى شویى مدرن در اداره ثبت اختراعات ایران به شماره ٤٨٣٤١ در سال ٨٧ به ثبت رسیده و البته با تغییرات روبه جلو درجهت به روزرسانى انجام شده است . اگر اغراق نکنیم این دستگاه قالیشویى از مدرن ترین ماشین آلات قالیشویى دنیا در سالهاى اخیر به شمارآمده است .

مجموعه دلتا ماشین یزد از سال ٧٧ تا کنون بیش از ١٠ طرح  دستگاههاى قالیشویى اعم از خشک کن فرش ، آبگیر فرش و ماشین آلات شستشوى فرش را در سازمان ثبت اختراعات به ثبت رسانده است .

چرا دستگاه اتوماتیک قالى شویى دلتاماشین یزد درمدل ریلى توانست جایی براى خود نزد قالیشویان محترم بازکند و درد و مشکلات قالیشویی را درمان کند

پاسخ در چندجمله نهفته هست.١-سرعت و کیفیت بالای شستشو درزمانى کمتر از ١/٥ دقیقه

٢-استهلاک پایین این دستگاه قالیشور 

٣-کارگیر زیاد دستگاه ( حتی شستشوى فرشهایی با عرض ٤ متر )

٤-مصرف مواد شوینده بسیارکم

٥-لکه برى فوق العاده و ریشه شویی عالى

٦- این دستگاه قالى شویى اتوماتیک به سیستم آبپاش و مواد پاش اتوماتیک مجهز می باشد 

٧- ماشین قالى شویی اتوماتیک ریلى دلتاماشین یزد با حمایت ١٣ برس و کنترل تنظیم ارتفاع برسهاى شستشو و همگی بصورت فرمان اتوماتیک و دستى بصورت HMI صورت می پذیرد.

🔴مقایسه بین دستگاههاى قالیشویی اتوماتیک 

اگر بخواهیم مقایسه صحیحى داشته باشیم ابتدا اولویت را بر کیفیت بنا می گذاریم.کیفیت شستشوى دستگاه قالیشویی اتومات ریلی ١٣ برس دلتاماشین یزد در زمان مشخص به مراتب از کیفیت شستشوى دستگاه اتوماتیک قالیشویى میزی بالاتر هست چرا که در مدل دستگاه قالیشویی اتوماتیک میزی فرش مثل کاغذ در دستگاه پرینتر به داخل کشیده می شود و در طی مسیر ، هر خط از فرش همزمان خیس و مواد شوینده تزریق می شود . و برسها عمل شستشوى فرش را انجام می دهد بعبارتی هیچ فرصتی براى واکنش شیمیایی و حتی خیس شدن عمقی فرش پیدا نمی شود.این درحالی است که در دستگاههای قالیشوراتوماتیک ریلى ١٣ برس دلتا ماشین همزمان تعدادی فرش شستشو می گردد و این همزمانی باعث می گردد تا زمان کافی برای نفوذ آب و مواد به فرش و انجام واکنش شیمیایی مناسب وجود داشته باشد .

ضمنا قیمت دستگاههاى اتوماتیک قالیشویی ریلى بسیار مناسب تر از قیمت دستگاههاى قالیشویی میزی اتوماتیک می باشد و همه این دلایل باعث شده تا فروش ماشین آلات قالیشویى اتوماتیک ریلى از فروش دستگاههاى اتومات قالى شویى پیشی بگیرد.به قالیشویان محترم پیشنهاد می گردد در هنگام خرید تجهیزات قالیشویى هیچ زمان به تنها نوشته ها و گفته هاى سازنده تجهیزات قالیشویی بسنده نکنند و تحقیق چشمى و لمسی از نزدیک را در اولویت برنامه تحقیق خود قرار دهند

در پایان در صورت تمایل جهت خرید ماشین آلات قالیشویى اعم از خرید دستگاه قالیشویى ساده و یا خرید دستگاههاى قالیشویی اتوماتیک با ما تماس بگیرید تا استفاده کنندگان تجهیزات قالیشویی دلتاماشین یزد را به شما معرفى کنیم تا بتوانید نظرسنجى و تحقیق بفرمایید .



  • شرکت دلتا ماشین
۲۰
مهر



ابتدا قصد براین هست که آبگیر لوله ای را تشریح کنیم تا بدانیم اجزای اصلی آن چیست و تغییرات به چه شکل می تواند پدیدار شود .


دستگاه آبگیر لوله ای که براساس نیروی گریز از مرکز و چرخش توری انجام می گیرد باعث می شود تا فرش بازشده داخل توری ، آبگیری گردد بدیهی هست که هرچقدر سرعت چرخش بیشتر باشد ، قدرت آبگیری بالاتر خواهد بود .

زمانی که صحبت از چرخش یک توری ( لوله) به میان می آید ، بلافاصله نیاز دو تکیه گاه برای نگهداری دوسر  لوله احساس می گردد .

خوب مسلما از آنجاییکه یک سر لوله می تواند بسته باشد پس یک شافت متصل به توری ( لوله ) روی یک تکیه گاه ( یاتاقان ) قرار می گیرد . این قسمت در عقب دستگاه قرار دارد و اما قسمت جلو .

از آنجاییکه فرش باید از یک دهانه لوله وارد گردد ، پس باید دهانه لوله باز باشد تا فرش به داخل لوله هدایت شود .

حال تفاوت دستگاه آبگیر لوله اى درب دار و آبگیر لوله اى بدون درب اینجا مشخص می گردد که این درب چیست ؟ 

و نیاز آن چیست

اگر دهانه لوله خشک کن لوله اى را داخل یک بلبرینگ بزرگ تعبیه کنیم و بلبرینگ را در تکیه گاه ( یاتاقان ) خود قرار دهیم ، لوله از قسمت جلو نیز دارای یک تکیه گاه خواهد بود . پس محور لوله توری شکل روی دو تکیه گاه قرار خواهد داشت و به راحتی شروع به چرخش خواهد کرد .

🔵حال اشکالات این طرح چیست ؟

در دستگاه خشک کن لوله اى بدون درب یعنی دهانه باز ، شما از سر جلو یک بلبرینگ بزرگ به قطر داخلی تقریبی ۴۰ سانتی متر را خواهید داشت که نیاز به روانکاری ( گریس یا روغنخواهد داشت . برای محافظت از گریس و یا روغن ، باید در طراحی تکیه گاه یا یاتاقان مربوطه ، کاسه نمد پیش بینی گردد تا لوله توری شکل  که ، از داخل بلبرینگ عبور کرده در قسمت جلو و عقب بلبرینگ نیز از داخل کاسه نمد های بزرگ عبور کند تا روان کننده اجازه خروج از بلبرینگ به سمت بیرون را نداشته باشد .

ولی اینجا یک اشکال بوجود می آید که کاسه نمد با این ابعاد از یک فنر قوی و سیلیکون فشرده برخوردار هست که دقیقا شبیه یک لنت ترمز به لوله خشک کن چسبیده است و لوله توری آبگیر در هنگام چرخش باید از داخل این کاسه نمدها بچرخد و باید با نیروی بسیار زیاد اصطکاک مقابله کند .

این یعنی استفاده از یک موتور با حدود ۸ برابر قدرت برای چرخش لوله آبگیر لوله اى و مصرف برق توجیه ناپذیر

بنابراین در ساخت این دستگاه خشک کن لوله اى از وجود کاسه نمد استفاده نمی شود و روغن و گریس به قسمت خارجی بلبرینگ پرتاب می گردد و سپس از مخزن بلبرینگ خارج می گردد و این یعنی خرابی و کچلی بلبرینگ و به سرعت ایجاد صداهای گوش خراش و بعد از یک مدت کوتاهی ، خرد شدن  بلبرینگ و یک هزینه تعویض بسیار زیاد بلبرینگ با سایز بالا و توقف در کار و مشکلات دیگر .

 🔵آبگیر لوله ای درب دار :

در دستگاه آبگیر لوله اى دربدار فرش ، ما به جای استفاده از یک بلبرینگ بزرگ از یک دربی استفاده می کنیم که در هربار استفاده ، این درب باز می گردد و فرش لول شده به داخل توری خشک کن لوله ای هدایت می گردد  و بعد از آن درب بسته می شود .

این درب در واقع یک چرخنده هست که داخل دهانه لوله ، قرار می گیرد و فیت می گردد و بعبارتی لوله و درب چرخنده که شامل  تعدادی بلبرینگ می باشد  ، حکم یک جسم واحد را خواهد داشت و باهم به چرخش در می آیند .

این قسمت چرخنده روی یک شافت قراردارد که این شافت تکیه گاه قسمت جلو خواهد بود.

این شافت یا تکیه گاه نیز روی یک صفحه  قوی قرار دارد  که روبروی دهانه لوله تعبیه شده و در هربار استفاده جهت ورود فرش ، صفحه نگهدارنده تکیه گاه ، روی پاشنه یک لولا ، درحدود ۹۰ درجه ، دوران  می کند و قسمت درب چرخنده از داخل  دهانه لوله جدا می گردد و دهانه لوله باز خواهد بود تا فرش ، خارج یا داخل ،گردد .

ادامه دارد ...

@DeltamachineYazd

  • شرکت دلتا ماشین